소개
컴퓨터공학과는 4차산업혁명 사회의 선두에서 중추적인 역할을 수행할 수 있는 빅데이터, 메타버스, 인공지능, 사물인터넷, 블록체인, 클라우드 등의 전문 지식을 습득하여 창조적인 능력을 갖춘 인재를 양성하는 것을 목표한다. 더불어 학부에서 컴퓨터 하드웨어 및 소프트웨어 이론과 실기를 더욱 깊이 학습하여 전문 역량을 갖춘 인재를 배출하고자 한다. 본 컴퓨터공학과에서는 소프트웨어시스템, 네트웍컨버전스, 가상현실&그래픽스, 머신러닝, 지능형 시스템, 사물인터넷 컴퓨팅 등의 컴퓨터 분야를 연구하고 있다.
The Department of Computer Engineering aims at training students to get professional and creative ability, who will have important roles in the 4th industrial revolution era. For the purpose, this department has the curriculum that lets students study the knowledge of Bigdata, AI(Artificial Intelligence), IoT(Internet of Things), Cloud, Blockchain, etc, and expand their competency in their own field. The department has many laboratories for graduate students such as Software System, Virtual Reality & Graphic, Machine Learning, Intelligent System, Network Convergence, and Internet of Things Computing.
교육목표
컴퓨터 학부에서 배운 기초적인 지식을 심화하고 확대하여 창의력과 전문성을 갖춘 글로벌 컴퓨터공학 전문 인재양성을 교육목표로 한다. 또한, 컴퓨터 지식을 이용한 현실 문제를 공식화하고, 당면문제를 체계적으로 해결할 수 있는 능력을 배양하며, 스스로 컴퓨터 하드웨어 및 소프트웨어 연구 개발할 수 있는 능력을 배양하고 동시에 연구 및 개발업무를 창의적이고 독립적으로 수행할 수 있는 컴퓨터공학 고급 전문 인재를 양성한다.
The goal of education is to cultivate global computer engineers with creativity and expertise by deepening and expanding the basic knowledge to lead the IT technologies. In addition, it includes cultivation of the ability to formulate a technical problem and systematically solve it encountered, Simultaneously, it includes training advanced talents who can perform research and computer Hardwar and software development tasks creatively and independently by raising the ability to research and develop by themselves.








